środa, czerwca 26, 2019

LINKI SPONSOROWANE - co to takiego i po co?

Często zastanawiamy się, i zadajemy sobie pytanie - co to są linki sponsorowane? 
Linki sponsorowane, to nic innego jak nazwa reklam, które są umieszczane w wyszukiwarce. Przeważnie takie reklamy wyświetlane są za pomocą systemu AdWords, chyba każdy z nas o nim słyszał - jest to bardzo zaawansowany system, który ma za zadanie tworzenie, publikację i analizę tego, czy dana reklama jest skuteczna.
Ale linki sponsorowane to nie tylko tekstowe reklamy w wyszukiwarce. AdWords pozwala wyświetlać reklamy graficzne w sieci reklamowej, na milionach stron i o praktycznie dowolnej tematyce. Reklamy które widzimy na youtube, w tym filmy reklamowe. Reklamy danych produktów wraz z ich zdjęciami, czy jeszcze reklamy remarketingowe, czyli takie, które „podążają” za nami, kiedy odwiedzimy daną stronę - przyznam, że często się z tym spotykam.
AdWords idzie jeszcze dalej, nie skupia się tylko na monitorach komputerów stacjonarnych, czy laptopach, ale pozwala wyświetlać reklamy również w aplikacjach na smartfonach czy tabletach. Żeby tego było mało, nawet bezpośrednio w skrzynkach użytkowników poczty Gmail.
Dobrą stroną jest to, że dzięki precyzyjnemu kierowaniu reklamami, i korzystając z linków sponsorowanych unikamy przypadkowości. Daną reklamę widzi tylko ten, kto w jakiś sposób jest zainteresowany tą konkretną ofertą.

Jedną z najważniejszych cech tej formy reklamy, jest sposób określania pozycji wyświetlania reklamy. Zawsze, niezależnie od miejsca emisji reklamy jest to aukcja. Co ciekawe, przebiega ona w ułamkach sekund i jest niezauważalna dla nas - ale system AdWords, aby zdecydować czyją reklamę wyświetlić, porównuje wiele czynników, do których prowadzą reklamy. Tutaj widzimy, że na podstawie tych czynników budowany jest ranking reklam, który już bezpośrednio decyduje o tym, czy dana reklama wyświetli się na pozycji pierwszej, trzeciej, czy może i tak być, że w ogóle się nie pojawi.
Temat linków sponsorowanych jest bardzo ważny, jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o reklamach Google Adwords, zajrzyjcie tutaj: https://www.inseo.pl/google-adwords-linki-sponsorowane/ 
Jest to ważne szczególnie dla osób prowadzących swoje działalności w internecie, firmy, czy oferujących swoje usługi. Jeśli chcemy być zauważonymi w sieci, warto się tym tematem zainteresować i zgłębić jego tajniki, a na pewno pozytywne efekty zauważymy już w niedługim czasie.

19 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie i przejrzyście to wszystko opisałaś. Ja akurat już wiedziałam o co w tym chodzi ale na pewno uświadomiłaś wiele osób. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie poczytam więcej o tego typu reklamach, sama nie korzystam z AdWords i nie umieściłam jeszcze banerów reklamowych na swoim blogu ale może się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uzywam AdBlocka i nie mam reklam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś chciałam się tym pobawić, ale odpuściłam. Nie chcę zamienić swojej strony w tablicę reklamową, jednak zasanawiam się nad jakimś malutkim delikatnym banerkiem. Fajny temat, nikt o tym nie pisze

    OdpowiedzUsuń
  5. temat bardzo drażliwy. Niby blogerzy oburzeni, a wiele osób z tego korzysta i chowa w tekstach ukryte linki zarabiając na tym

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zgłębię temat, do tej pory raczej mnie on nie interesował :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie to wszystko opisałaś :) jasno i klarownie czyli tak jak lubię najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. podoba mi się to co napisałaś
    co do reklam linki sponsorowane jak dla mnie są ok, sama często tak współpracuję

    OdpowiedzUsuń
  9. AdWords to dla mnie magia nigdy nie interesowałam się tym tematem i jest mi obcy

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajnie napisane, przynajmniej wiem na czym to dokładnie polega

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo przydatna wiedza :) jak zawsze rzeczowo opisane

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajnie i jasno napisane. przydatna wiedza , o której nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Post interesujący. Tak naprawdę nie wiedziałam nic o takich linkach sponsorowanych już jest inaczej

    OdpowiedzUsuń
  14. To prawda że bycie widzianym w sieci jest ważne by dotrzeć do nabywców.

    OdpowiedzUsuń
  15. linki sponsorowane to bardzo popularna forma reklamy, widoczne jest to zwłaszcza na większych portalach internetowych

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa forma reklamy. Nigdy się tym nie interesowałam, chętnie dowiem się czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  17. To prawda, w dzisiejszych czasach ważne jest, aby być widocznym w sieci. Dlatego kampanie AdWords są dobrą opcją dla osób prowadzących swoją działalność w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam dawniej reklamy AdWords i faktycznie można było coś na nich zarobić (3-4 lata temu), obecnie jednak je już wyłączyłam, gdyż wiele osób używa różnych programów, gdzie tego typu reklamy są blokowane i po prostu się ich nie opłaca mieć na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  19. kiedys z tego korzystałam, dzis juz nie... ale dobrze wiedziec ze jest taka opcja...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Beauty and Nails , Blogger