poniedziałek, września 23, 2019

"Na przekór" Agata Polte - Wydawnictwo Zysk i S-ka.

"Na przekór" Agata Polte
 "Walcz o swoje. Na przekór wszystkiemu.
Odkąd prawie zostałam potrącona na skrzyżowaniu, cały czas miałam wrażenie, że gram na loterii: uda mi się przejść albo nie…
Laura przekonała się już kilka razy, że w życiu nie zawsze można liczyć na bliskie osoby. Gdy była mała, jej ojciec odszedł, a kilka lat później do Anglii wyjechała matka pod pretekstem szukania pracy i mieszkania. Po pewnym czasie Laura zrozumiała, że matka nie zamierza po nią wracać, i przestała sobie robić nadzieję. Na szczęście nie została zupełnie sama – jest babcia, przygarnięty kundelek Loki i leniwy kot Ninja. Jest nauka i praca w klinice weterynaryjnej. Jest przyjaciel Adam. I wreszcie jest Filip, zabawny, poznany przypadkiem chłopak, z którym znajomość zaczyna się coraz szybciej rozwijać.
I kiedy Laura zaczyna naprawdę cieszyć się życiem, spada na nią kolejny cios…"

Autor: Agata Polte
 Rok wydania: 2019
Stron: 296
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: 
140x205
Data wprowadzenia tytułu do sprzedaży: 25 czerwca 2019


"Na przekór" Agata Polte
"Na przekór" Agata Polte
"Na przekór" Agata Polte

 "Na przekór", to książka typowo młodzieżowa i skierowana do młodzieży. Mamy tutaj główną bohaterkę, młodą dziewczynę Laurę. Jest to uczennica klasy maturalnej, która mimo swojego młodego wieku zdążyła już w swoim krótkim życiu przejść wiele bólu i rozczarowań. Jej poczucie bezpieczeństwa zostało mocno zachwiane i można rzec zrujnowane, przez zachowanie swoich rodziców - ojciec opuścił ich gdy była mała, później to samo zrobiła jej matka, porzuciła ją wyjeżdżając do Anglii pod pretekstem pracy i lepszego zarobku. Obietnice zabrania jej do siebie, kolejne kłamstwa, w końcu nie dawanie przez kilka lat znaku życia doszczętnie ją załamało. Czy można coś takiego zrobić swojemu dziecku? Mimo wszystko te porażki ją wzmocniły i dały jej siłę do dalszego życia. Dopiero co zdołała pozbierać się po pierwszej traumie, gdy odszedł i zostawił ich ojciec, to ten sam los gotuje jej matka.
Na szczęście Laura ma babcię, która ją przygarnęła i się nią zaopiekowała. Są dla siebie całym światem. Dziewczyna tak na prawdę może tylko na nią liczyć i jej ufać. 
W książce pojawia się również jej przyjaciel Adam i chłopak poznany przypadkiem Filip. Akcja nie toczy się zbyt szybko, nie ma w niej zwrotów akcji, coś co nas mocno zaskoczy i zdziwi. Mam wrażenie, że autorka bardziej skupiła się na przekazaniu emocji i uczuć jakie gromadziły się w umyśle tej młodej dziewczyny, niż na szybkich i zwrotnych, zaskakujących akcjach. 
Książkę dosyć szybko się czytało. Tak jak na początku wspomniałam, jest to młodzieżówka i głównie może być skierowana do młodych osób, ale i trochę starsi mogą ją spokojnie przeczytać w jesienny, czy zimowy wieczór. Myślę, że piękna, zachowana w ciepłym jesiennym klimacie okładka zachęci do sięgnięcia po nią, a my siądziemy w głębokim fotelu, z kubkiem gorącej herbaty, pochłaniając kolejne rozdziały tej książki.
 
Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu Zysk i S-ka.
 
 https://sklep.zysk.com.pl/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 komentarzy:

  1. Powiem Ci, że kiedyś nie lubiłam takich historii, ale od pewnego czasu lubię po takie sięgać i robię to dość często. Nie wiem od czego to zależy, może z wiekiem wzrosła mi wrażliwość na krzywdy innych i mam takie głębokie poczucie, że chciałabym każdemu pomóc... chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja czytam książki zazwyczaj o osobach w swoim wieku lub starszych, takie najlepiej do mnie trafiają

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda ze moja chrzesnica nie lubi czytac, mysle ze spodobalaby sie jej ta opowiesc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się młodo i pamiętam czasu szkoły średniej przez co dobrze mi się czyta książki, gdzie bohaterami są licealiści. Ta historia przypomina prawdziwe życie

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka dla mojej córki. Muszę ją jej poleciła ona lubi czytać takie historie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zapisać sobie tytuł i autorkę tej książki. Będę ją miała na pewno na uwadze jak trochę zmniejszę piramidę książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bardzo lubię takie książki, takie historie, więc tytuł obowiązkowo dla mnie Kochana :)
    Ostatnio coraz więcej czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety ta książka raczej do mnie nie przemawia,ale innym na pewno się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia. Fabuła ciekawa, idealna dla nastolatków. Ja w sumie też chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nadchodzące coraz dłuższe jesienne wieczory sprzyjają takim lekturom. Niezbyt wymagające, ale za to otulające niczym ciepły koc i ulubiony aromatyczny zapach... Myślę, że wielbiciele gatunku będą zachwyceni!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. skoro to młodzieżowa książka to będzie idealna dla mojej nastoletniej siostrzenicy

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ta książka po przeczytaniu tej recenzji , chętnie po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety różne są rodziny, różni są rodzice.... smutny temat bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  14. nawet i młodzieżowe książki lubią zachwycać

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś bardzo lubiłam sięgać po książki dla młodzieży, więc może i na tą się skuszę, bo zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi bardzo ciekawie, myślę, że sięgnę po tę książkę. : )

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze młodzieżówki kojarzyły mi się z innymi okładkami i gdybym miała się tylko szatą graficzną kierować, tę bym raczej skierowała do kobiet dojrzałych ;) Ale jakoś fabularnie nie jestem nią zainteresowana :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele czytałam na temat tej książki i bez wątpienia to świetna pozycja. Mam nadzieję, że znajdę czas na jej przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam okazji jeszcze czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Beauty and Nails , Blogger