wtorek, października 30, 2018

Prezenty, nadchodzą Święta.

Tradycją świąteczną jest obdarowywanie bliskich prezentami. Okazuje się, że większość z nas kupuje prezenty i nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez pięknych pakunków pod choinką. Wszyscy lubimy je dostawać, ale także lubimy je dawać. 

Część z nas daje prezenty po to, by sprawić radość bliskiej osobie. Nie musimy kupować drogich prezentów, ale niech zawsze będą to podarunki prosto z serca. Często wybieramy takie rzeczy, które sprawiają przyjemność nie nam, ale innym: mężowi, przyjaciółce, mamie, teściowej itd. Chcemy dawać, bo chcemy, by inni byli szczęścili. To nie znaczy, że zapominamy o sobie. Też cieszą nas podarunki od bliskich.
Większość Polaków deklaruje, że woli dawać prezenty niż je dostawać. Badania pokazują, że ludzie czują się szczęśliwsi właśnie w tej pierwszej roli – czyli roli obdarowującego. Podobno podczas obdarowywania uaktywnia się obszar mózgu odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności, ale też za interakcje społeczne i budowanie zaufania. Zachowania altruistyczne uwalniają też endorfiny, znane jako hormony szczęścia.
 Bo w dawaniu wcale nie chodzi o to, by było „na bogato”. Zdecydowana większość osób deklaruje, że nie cena, a pomysł liczą się najbardziej. W perspektywie nadchodzących świąt ma to niebagatelne znaczenie. W sieci obecnie jest wiele sklepów oferujących piękne i nie drogie, ale za to personalizowane prezenty, które na pewno bardziej ucieszą osobę, dla której taki prezent przygotujemy, niż prezenty z tzw. sieciówek. Osoby obdarowane takim prezentem poczują się na pewno wyjątkowo, mając świadomość tego, że ktoś kto kupił taki prezent myślał o nim w szczególny sposób. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia i jest to idealny czas, by już zacząć powoli przygotowania, by już szukać odpowiednich prezentów. Chociaż z drugiej strony jest wiele okazji w ciągu roku do tego, żeby nawet bez okazji obdarować bliskie nam osoby ślicznymi i nie koniecznie drogimi prezentami.
A jak jest u Was? Zaczynacie już się rozglądać za świątecznymi prezentami, czy uważacie że to jeszcze za wczas?

22 komentarze:

  1. Nie lubię kupować prezentów, zawsze mam problem co kupić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też wolę dawać prezenty, już teraz mam większość, wszystko lubię wcześniej dopiąć na niemal ostatni guzik, na pewno jeszcze do każdego podarunku coś dorzucę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sobie wszystko zaplanować - listę z prezentami mam już teraz - i powoli kupuję pierwsze rzeczy...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oo nie nie lubię!!! zawsze stresuje się czy prezent spodoba się drugiej osobie :(

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w domu od zawsze kupuje się sporo prezentów. Tak naprawdę cały rok zbieramy różne drobiazgi dzięki czemu nie mamy wielkich wydatków przed samymi świętami

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie raczej nie kupujemy sobie prezentów. Mam dość dużą rodzinę i to byłby spory wydatek. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja staram się jeszcze o tym nie myśleć, ale w końcu trzeba będzie. Kiedyś była to dla mnie frajda, robić komuś prezent. Teraz jednak z roku na rok coraz bardziej mnie to przytłacza, bo co kupić osobie, która już ma chyba wszystko?

    OdpowiedzUsuń
  8. nie zostawiam na ostatnią chwilę, planuję wszystko wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też bardzo lubię dawać prezenty i zawsze myślę o tym wcześniej. W tym roku jeszcze nic nie ogarniałam, ale na dniach będę tworzyć wstępne listy pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja już w listopadzie kupuję prezenty dla dzieci, a w grudniu dla dorosłych

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od września odkładam kasę na prezenty i w sumie myślę co komu kupię. Ale tak konkretnie za listę zabieram się w połowie listopada, po napisaniu listów do mikołaja przez moje dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie na święta nie daje się prezentów, to czas spotkań i wspólnego czasu niż wymiana paczek. Jedynie dzieciaki dostaną jakieś drobiazgi

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej to już dopiero listopad sie zaczyna. Ja poczekam do końca miesiaca dopiero będę sie rozglądać

    OdpowiedzUsuń
  14. Do swiat jeszcze daleko wiec nawet jeszcze nie myslalam o prezentach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już powoli rozglądam się za prezentami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealny czas na robienie prezentowych zakupow, sama jestem w ferworze wybierania poszczegulnych prezentow :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zawsze kupuję prezenty na ostatnią chwile, ale w tym roku już się rozglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już powoli zaczynam robić małe rozpoznanie wśród moich bliskich, żeby wybadać, co najbardziej chcieliby znaleźć w tym roku pod choinką ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czas prezentów, z dziećmi wymieniam się linkami do produktów, które nam się podobają, ale sporo rzeczy robię sama.

    OdpowiedzUsuń
  20. Na razie na głowie mam prezent urodzinowy dla narzeczonego :D

    OdpowiedzUsuń
  21. O rany już niedlugo święta, też muszę porozglądać sie za jakimiś prezentami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Oczywiście! Ja już zamówilam prezenty dla rodziców :D Teraz kompletuję coś dla koleżanki :D Lubię robić to wcześniej, niż na ostatnią chwilę :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Beauty and Nails , Blogger