środa, lipca 24, 2019

Plastry Kinesiotaping - co to jest i do czego służy?

Nie wiem jak Wy, ale ja wcześniej nie słyszałam o kinesiotapingu – jeśli tak jak ja jeszcze o tej metodzie nie słyszeliście, to zaraz wam więcej o tym opowiem. 

Tak naprawdę Kinesiotaping jest to nic innego jak metoda terapeutyczna, która polega na przyklejaniu na nasze ciało, w określony sposób specjalnej taśmy/plastrów, które mogą być nierozciągliwe lub elastyczne. 
Terapeuta lub my sami możemy to zrobić w domu, wycina się odpowiednią długość plastrów. Najczęściej metoda ta znajduje swoje zastosowanie w medycynie sportowej - w przypadku wystąpienia kontuzji lub przeciążenia. Ale również wykorzystywana jest jak możemy się domyślać w ortopedii i rehabilitacji. Zadziwiające jest to, że ta metoda wykorzystuje naturalne procesy samoleczenia organizmu. Oddziałuje bezpośrednio na skórę i na układ limfatyczny, mięśnie oraz stawy. Jak zdążyliście zauważyć, kinesiotaping jest terapią wspomagającą leczenie tak naprawdę wielu schorzeń. 
Dobrą wiadomością jest to, że jest stosowany jako fizjoterapia sportowa-wyczynowa jak i amatorska. Często podczas kontuzji, odczuwamy ból, jest to bardzo dobry sposób na jego uśmierzanie. Pomaga w pooperacyjnym gojeniu ran, zmniejsza obrzęki i poprawia wchłaniania się powstałych blizn. Metoda ta ma bardzo szerokie spektrum zastosowań, dodam jeszcze, że można ją z powodzeniem stosować również jako zabiegi towarzyszące leczeniu zaburzeń neurologicznych, ortopedycznych, ginekologicznych oraz pediatrycznych. 
Jeśli tak jak ja macie problemy z kręgosłupem, to mam dla Was dobrą wiadomość, z doświadczeń fizjoterapeutów wynika, że plastrowanie dynamiczne wspomaga także korektę postawy. 
Jeśli chodzi o kwestie techniczne to działanie tych plastrów sprawia, że reguluje się napięcie mięśni w miejscu, w którym nałożone są te taśmy, zwiększa się dzięki temu ruch mięśni oraz ich siła. Podczas aplikacji plastry te powodują, że nasza skóra jest delikatnie podciągana. 
Jak już wcześniej wspomniałam, ma działanie przeciwbólowe, poprawia funkcjonowanie i wspomaga regenerację w oparciu o procesy samoleczenia. Plastry kinesiotaping utrzymują się przez około 3 do 10-ciu dni. Procesy lecznicze, terapeutyczne trwają cały czas 24 godziny na dobę. 
Mój mąż pół roku temu przeszedł operację łokcia i nadal ręka sprawia mu dyskomfort podczas codziennego funkcjonowania, dlatego chcemy spróbować tej metody i zobaczyć na sobie jak te taśmy/plastry działają. 

Spotkaliście się już z tą metodą? Dajcie znać co o niej sądzicie?

18 komentarzy:

  1. Spotkałam się z nimi wielokrotnie, choć sama nie używałam, ale w rodzinie już tak i z tego co wiem, skuteczne były :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej metodzie, wiele osób chwali te plastry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tej metodzie, ale bardzo mnie nią zainteresowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kilka razy widziałam te plastry, zwłaszcza na siłowni :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej metodzie i korzystałam. Byłam bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedys korzystalam z tej metody i pomogla mi z moim kolanem, wiec jestem na tak :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam problem z kręgosłupem, zapisałam się wczoraj na rehabilitację, będzie w październiku, interesuję się tymi plastrami,/ taśmami

    OdpowiedzUsuń
  8. Taping to samo dobro! Wiem coś o tym..

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam, że jest taka metoda, ale wie wiedziałam, że ma taką specjalną nazwę.

    OdpowiedzUsuń
  10. kurcze ja chyba muszę w takie zainwestować
    ulga dla pleców to coś czego potrzebuje

    OdpowiedzUsuń
  11. o to coś dobrego dla mojego męża

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o tych plastrach, chętnie poczytam na ich temat więcej i zapytam swojego ortopedy jak je widzi

    OdpowiedzUsuń
  13. Plastry kinesiotaping - pierwsze o nich czytam. Jeśli faktycznie utrzymują się do 10-ciu dni to długo zaskakująco.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam jeszcze o tej metodzie, dobrze więc, że zainteresowałaś mnie tym tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poraz pierwszy czytam o tej dość ciekawej metodzie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedys moj tata mial takie plastry na plecach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze się zastanawiałam do czego służą te plastry :)

    OdpowiedzUsuń
  18. oj, jak bardzo to mi pomaga w rehabilitacji reki!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Beauty and Nails , Blogger