piątek, czerwca 22, 2018

SOCZEWKI KONTAKTOWE, alternatywa dla okularów.

Większość osób, które mają wadę wzroku przekonało się, jak wspaniałą alternatywą dla noszenia okularów są soczewki kontaktowe.  
W ciągu ostatnich lat rynek soczewek kontaktowych bardzo się rozwinął. Nie wymagają już tak skomplikowanej pielęgnacji jak kiedyś. W zasadzie możemy je założyć i zupełnie o nich zapomnieć.

 
Za pomocą soczewek kontaktowych możemy skorygować w zasadzie większość wad - krótkowidzenie, dalekowidzenie, czy nawet astygmatyzm. Nowoczesne soczewki chronią również przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym. Teraz soczewki odgrywają już nie tylko rolę korekcyjną, ale możemy dzięki nim bawić się naszym wizerunkiem, zmieniając kolor oczu, czy też eksperymentując z bardziej odważnymi efektami estetycznymi. 
 Pamiętam jak lata temu tym, co odstraszało wiele osób przed zdecydowaniem się na soczewki kontaktowe, była konieczność ich starannej pielęgnacji. Dziś te czasy już bezpowrotnie minęły. Wystarczy jeden płyn do ich przechowywania, a nawet w przypadku soczewek jednorazowych, nie potrzebujemy go wcale. Technologie produkcji soczewek też są coraz nowocześniejsze, dziś materiał, z którego są zrobione, przepuszcza znacznie więcej tlenu, dzięki czemu nie ma już konieczności codziennego ich zdejmowania.
Najpopularniejsze rodzaje soczewek:
Jednodniowe – jednorazowe, po każdym użyciu wyrzucane są do kosza, nie wymagają żadnej dodatkowej pielęgnacji, bardzo wygodne, bezpieczne, zawsze sterylne.
Dwutygodniowe - przeznaczone do noszenia przez jakiś czas. Najpopularniejsze są dziś te z nich, które nie wymagają zdejmowania na noc przez kilka dni. Istnieje jednak konieczność używania płynu do ich przetrzymywania. Bardzo zdrowe dla oka z uwagi na szybki czas wymiany.
Miesięczne – nie wymagają zdejmowania, mają bardzo wysoką przepuszczalność tlenu, wystarczają na miesiąc użytkowania.
Progresywne – rozwiązanie dla wszystkich, którzy posiadają bardziej skomplikowane wady wzroku niż zwykła krótko, czy dalekowzroczność. Coraz bardziej udoskonalane, również do noszenia 24 godziny na dobę.
  
Kiedyś popularne były soczewki trzymiesięczne, półroczne czy nawet roczne, dziś raczej stosuje się te o krótszym czasie wymiany, są znacznie zdrowsze dla oka.

Teraz chcąc kupić soczewki kontaktowe, nie musimy nawet wychodzić z domu, sklepy internetowe wychodzą nam na przeciw i oferują nam szeroki ich wybór.
Ja mimo, że nie mam żadnej wady wzroku, z chęcią skusiłabym się na kolorowe, żeby raz na jakiś czas zmieniać sobie kolor oczu.
Jak jest u Was, korzystacie z soczewek, czy wolicie nosić okulary?

13 komentarzy:

  1. sama od niedawna mam okulary i niestety nie umiem w nich chodzić :/ mam dość poważną wadę i niestety od razu mi się w głowie kręci :( a o soczewkach to chyba mogę zapomnieć :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam żadnej wady wzroku i bardzo podobają mi się kolorowe soczewki na kimś.Jednak mam tak wrażliwe oczy iż nie wiem czy sama dałabym radę je nosić:-/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja korzystam z soczewek i na okulary bym nie zamieniła. Są wygodne i komfortowe. Zamawiam przez Internet, więc dobrze znać tą stronę.

    OdpowiedzUsuń
  4. noszę okulary, chciałabym przerzucić się na soczewki ale boję się, że nie będę umiała ich wkładać i wyjmować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat ja dlugo staralam sie o okulary, wiec nie zamienilabym ich na soczewki, ale dla niektorych osob to fajne i wygodna alternatywa.

    OdpowiedzUsuń
  6. uhh ja nie noszę, ale to fajna sprawa. Chociaż sama nie dałabym rade nosić soczewek

    OdpowiedzUsuń
  7. Osobiście uwielbiam soczewki uważam że to genialne rozwiązanie zamiast okularów. Zwłaszcza sięgam po Nielatem kiedyś bardzo często zmieniam okulary i używam okularów przeciw słonecznych

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zastanawiam się nad soczewkami ponieważ dostałam skierowanie na okulary od okulisty, ale nie czuje się w nich dobrze

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kiedyś nosiłam okulary, ale teraz już nie muszę. Jednak soczewki uważam, że byłyby wygodniejszą opcją gdybym teraz nadal musiała korygować wzrok ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś bardzo bałam się soczewek kontaktowych. Po jakimś czasie się do nich przekonałam - kiedy zatrudniłam się w salonie optycznym. Dziś nie wyobrażam sobie nosić okularów i często sięgam właśnie po soczewki - mimo, że nie mam jakiejś dużej wady. Jednak stawiam na wygląd i wygodę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam bardzo małą wadę -0,5 więc okulary noszę tylko do czytania lub prowadzenia auta wieczorami szczególnie. Dla mnie soczewki akurat nie będą potrzebne, ale gdybym miała dużą wadę i musiała je nosić każdego dnia to na pewno bym je miała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już ledwo widzę, więc powinnam się zacząć uczyć zakładać soczewki, bo okularów na pewno nosić nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tak jak koleżanka powyżej też ledwo widzę niestety bez soczewek czy okularów. Jestem zdana na nie dożywotnio chyba :d Generalnie okulary nie są dla mnie zbyt twarzowym rozwiązaniem, ponieważ mam dość drobną buzię i wszystkie oprawki zasłaniają moją twarz prawie w połowie. Spróbowałam soczewek. Kupiłam je w salonie https://www.twojesoczewki.com/ w moim mieście. Pani pracujaca tam dobrała na podstwie recepty odpowiednie i nauczyła mnie zakładać je. Powiem Wam, że dzisiaj nie wyobrażam sobie życia bez soczewek. Na prawdę polecam !

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Beauty and Nails , Blogger